وبلاگ

بررسی انواع لوازم یوگا

عکس بررسی انواع لوازم یوگا

پیش از اینکه به بررسی انواع لوازم یوگا بپردازیم بهتر است نگاهی به تعریف یوگا و فواید زیاد آن بیندازیم.

یوگا چیست؟

یوگا یک تمرین برای رسیدن به آرامش جسمی و ذهنی است که به یکی از محبوب ترین شکل های آماده سازی بدن تبدیل شده است. قدمت چند صد ساله ی آن باعث شده تا فوایدش بیشتر به دیگران ثابت شود. یوگا یک سرگرمی عالی برای افرادی است که به دنبال روشی برای افزایش انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و استقامت هستند. بسیاری نیز توانایی یوگا در آرامش و کاهش استرس را ستایش می کنند. بهتر از همه، یوگا را می توان با هر سبک زندگی و سطح مهارتی سازگار کرد.

عکس یوگا چیست؟

بررسی انواع لوازم یوگا

تجهیزات یوگا یا همان لوازم یوگا وسیله ای بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است البته بهتر است در هنگام خرید و استفاده از آن اطلاعاتی از قبل داشته باشید. برخی از تجهیزات ورزشی مرتبط با یوگا را برای شما عزیزان عنوان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

مت یوگا

تشک یا مت یوگا یکی از مهم ترین وسایلی است که هر فردی باید آن را خریداری کرده و همراه خودش داشته باشد. این مت در رنگ ها و ضخامت های مختلف عرضه می شود؛ در دو دسته تشک یوگا معمولی و TPA تقسیم بندی می شود که کاربر با توجه به نیازش باید انتخاب کند.

عکس مت یوگا

مقایسه نوع معمولی و تی پی ای

تشک های معمولی در ضخامت های ۶، ۸ و ۱۰ میل ساخته می شوند، اما متداول ترین و پرکاربردترین ضخامت های این تشک ها ۶ میل و ۸ میل می باشد، تشک های معمولی یوگا با ریختن عرق روی بدن و پس از مدتی استفاده از آن بو نامطبوع می گیرند و در اکثر اوقات پس از مدتی استفاده رویه ی آن از بین می رود اما TPE از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده است همینطور ورزش و تعریق روی تشک TPE بدون بو بوده و ماندگاری بالاتری دارد و رویه ی آن کنده نمی شود.

قطعا مت یوگا ارزان قیمت آن کیفیت لازمه را ندارد و در بیشتر مواقع ما را مجبور می کند تا دوباره اقدام به خرید کنیم، لازم به ذکر است در آینده ممکن است باعث آسیب دیدن ما نیز شود. به همین دلیل توصیه می شود در صورت امکان برای شما، تشک TPA را تهیه کنید.

کمربند مناسب برای یوگا

همانطور که می دانید از جمله ارزان ترین تجهیزات یوگا کمربند یوگا است. کمربندهای یوگا که از الیاف طبیعی و سگک های مفتولی ساخته شده اند، به عنوان تراز کننده و برای قرارگیری در یک موقعیت خاص استفاده می شوند. مبتدیان و کسانی که انعطاف کمتری برای حرکت طولانی دارند از این بند استفاده می کنند.

بررسی انواع لوازم یوگا: آجر یوگا

یکی دیگر از لوازم یوگا باشگاهی، آجر مخصوص یوگا می باشد. این نوع که مناسب یوگا می باشد مستطیلی شکل و دارای رنگ های محتلفی می باشد همینطور شما می توانید با توجه به نوع و سبک تمرین هایی که انجام می دهید ارتفاع آجر مدنظرتان را انتخاب نمایید. اگر در برخی از حرکات یوگا که نیاز است رو به جلو خم شوید مشکلی دارد با توجه به نیازتان ارتفاع این آجر را انتخاب کنید و دستانتان را بر روی آن قرار دهید.

عکس بررسی انواع لوازم یوگا: آجر یوگا

توپ مناسب برای یوگا

این نوع که در برخی مواقع توپ تناسب اندام یا توپ ثبات نیز گفته می شود یک توپ نرم است که در برخی از حرکات یوگا برای ایجاد کشش اضافی و فعال کردن ماهیچه هایی که به طور معمول درگیر نیستند استفاده می شود. در واقع برای ایجاد هر چه بیشتر تعادل بسیار مناسب است.


برای خرید دوچرخه ثابت در کرج می توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.


عکس توپ مناسب برای یوگا

حوله یوگا

ممکن است برای شروع نیاز به شرکت در کلاس های یوگا در یک باشگاه داشته باشید. این مکان ها معمولا تشک یوگا مخصوص به خود را دارند. تحت هر شرایطی، حوله یوگا ضروری است زیرا تشک های استفاده شده ممکن است خاصیت عدم لغزش خود را از دست داده باشند. وقتی انواع خاصی از یوگا را تمرین می کنید، مانند بیکرام و یوگا داغ، دائماً عرق خواهید کرد. استفاده از حوله در حین انجام یوگا می تواند از دست دادن عرق و وضوح بینایی را کاهش دهد و همینطور لیز خوردن روی زمین را کاهش دهد. در دسته بندی لوازم یوگا باشگاهی نیاز است که برای رعایت مواردی که قبل تر گفته شد حتماً حوله یوگا را تهیه کنید.

توصیه می گردد در حالی که روی زمین دراز کشیده اید، یک حوله تا شده زیر سر خود قرار دهید تا از سر شما نیز محافظت کند. همانطور که تمرینات شما شدیدتر می شود، ممکن است احساس کنید که در حال لیز خوردن هستید در این مواقع حوله به کمک شما می آید؛ برای جلوگیری از لیز خوردن آن را روی تشک پهن کنید. یکی از نکات بهداشتی که با کمک حوله یوگا می توان از آن پیروی کرد این است که حوله یوگا هنگام استفاده از تشک های عمومی از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

بررسی انواع لوازم یوگا: کیف چشم

بالش‌های چشم نیز به کیسه‌های کوچکی از شن گفته می‌شوند که می‌توانید در حالت دراز کشیدن روی چشم‌های خود قرار دهید. این کیسه ها با بسته نگه داشتن چشمان شما احساس آرامش را افزایش می دهند.

بررسی وسایل یوگا: لباس یوگا

لباسی که در حین حرکات و تمرینات یوگا می پوشید باید نرم، سبک و قابل تنفس باشد. لباس های زیر و لباس هایی با پارچه های کشدار و تاپ بپوشید که بالاتنه شما را محدود نکند. سبک یوگایی که انجام می دهید می تواند تحت تأثیر انتخاب لباس شما باشد. لباس های یوگا شما باید فضای کافی داشته باشد و کشش داشته باشد، هرگز نمی توانید با شلوارهایی که از مواد نامناسب ساخته شده اند یوگا انجام دهید. لباس یوگا را می توان یکی از اصلی ترین لوازم یوگا باشگاهی دانست.

البته اگر فضای مورد نظر شما اتاقی با دما بالا است، می توانید شلوارک و لباس های کوتاهتر و خنک تری بپوشید. معمولاً تمرینات در کلاس های یوگا با پای برهنه و بدون جوراب انجام می شود، اما در برخی موارد باید جوراب بپوشید.

چرا باید برای خرید لوازم ورزشی جهان اسپرت را انتخاب کنیم؟

  1. سریع ترین سیستم مشاوره و پاسخگویی
  2. مناسب ترین قیمت تجهیزات
  3. موجود کردن لوازم هر روزه
  4. تنوع بالای محصولات
  5. ضمانت اورجینال بودن محصولات
  6. و…

کلام آخر

تاثیر واقعی یوگا بر بدن و ذهن واضح و جزئی از درمان خواهد بود، تمرین یوگا می‌تواند فرد را انعطاف‌پذیرتر و ریلکس تر کند؛ یکی از جمله مزایای اصلی یوگا افزایش عملکرد بدن و ذهن است.

دیدگاهتان را بنویسید