وبلاگ

روش کار با trx

عکس روش کار با trx

گاها در باشگاه ها دیده اید که بند هایی به رنگ سیاه و زرد وجود دارند که trx نامیده می شوند اما روش کار با trx به چه صورت است؟ این نوع بند ها توسط تکاوران دریایی ساخته شده اند که به منظور انجام تمرینات TRX یا مقاومت بدن استفاده می شوند. TRX در واقع مخفف عبارت Total Body Resistance Exercise است که به مفهوم استقامت در ورزش اشاره دارد که از قدرت بدن شما استفاده می کند. شما می توانید برای خرید تجهیزات ورزشی در کرج، از سایت جهان اسپرت اقدام به ثبت سفارش کنید.


trx چگونه عمل می کند

تمرینات تی آر ایکس همراه با نیروی جاذبه و وزن بدن به هر قسمت از بدن به خصوص قسمت مرکزی فرم مناسب می دهد. در این تمرینات عضو مورد نظر بدن در حالی که فرد کمربند تعادل را در دست دارد در هوا معلق می شود. این وضعیت یک تمرین قدرتی برای مبتدیان یا ورزشکاران باتجربه در رشته های تناسب اندام، وزنه برداری و.. است.

در مقایسه trx با سایر ورزش ها می توان گفت کالری سوزی این سبک به مراتب بیشتر است.

این تمرینات نه تنها باعث کاهش چربی بدن می شود بلکه به حفظ سلامتی و تناسب اندام نیز کمک می کند. در واقع شما نیازی به حمل و جابجایی سنگین ندارید! همینطور از قیمت مناسبی برخوردار است که محبوبیت آن را دو چندان می کند.

از طریق این تمرینات، فرد دیگر مجبور نیست برای انجام فعالیت بدنی کافی و موثر هزینه های گزافی برای وسایل ورزشی بپردازد. کسانی که می خواهند فشار تمرین را تحت کنترل داشته باشند به راحتی می توانند از این روش کمک بگیرند اما بهتر روش کار با trx را به خوبی بلد باشند. تغییر موقعیت هنگام انجام چنین تمریناتی برای کاهش یا افزایش شدت تمرین آسان است و به همین دلیل این تمرینات برای هر فردی با هر سطح آمادگی بسیار مناسب است. فقط کافی است نوار را به یک در آویزان کنید و شروع به فعالیت کنید و از آن لذت ببرید. استقامت، تعادل، انعطاف‌پذیری و قدرت و همینطور افزایش قدرت، ثبات مرکزی، انعطاف‌پذیری، تعادل، بهبود استقامت یا کاهش وزن باعث شده تا محبوبیت آن روز به رزو بیشتر شود. با کمک لوازم ورزشی trx و وزن خودتان می توانید ورزش را شروع کنید!

کش تی آر ایکس چیست؟

بند تی آر ایکس از تجهیزات بسیار محکمی است که از نایلون ساخته شده است، این بند از سقف آویزان است و می تواند تا ۶۰۰ کیلوگرم وزن را بدون هیچگونه مشکلی تحمل کند، قسمت مهم این است که دامنه حرکتی این کش ها بسیار بالاست و به راحتی می توانید تمام عضلات خود را تمرین دهید.

فواید کار با trx

  • ایجاد هماهنگی عصب و عضله
  • کاهش آسب دیدگی های بدنی
  • بالا بردن سوخت و ساز بدن (متابولیسم)
  • فرم گرفتن عضلات
  • بالا بردن تعادل و استقامت عضلانی
  • افزایش استقامت
  • و…

روش کار با trx و تمریناتی که می توان انجام داد

با توجه اینکه لوازم قابل حمل هستند به راحتی می توانید هر جایی از آن استفاده کنید حتی در خانه و یا محل کار! پس با ما همراه باشید تا چندین حرکت را معرفی کنیم.

۱- حرکت قایقی برای قسمت پایینی زیر بقل

یکی از بهترین حرکات به منظور فرم و شکل دهی به قسمت پایینی زیر بقل، این حرکت بسیار محبوب است.

عکس روش کار با trx حرکت قایقی

۲- حرکت جلو بازو با تی آر ایکس

از آنجایی که جلو بازو جزو عضلات محبوب می باشد بهتر روش بهره گیری از این حرکت است.عکس حرکت جلو بازو با تی آر ایکس

۳- پشت بازو با تی آر ایکس

قطعا نباید از این حرکت غافل شد زیرا بیشتر زیبایی بازو را پشت بازو تشکیل می دهد.

عکس روش کار با trx پشت بازو

۴- TRX SPRINTER START

هنگام راه رفتن روی بازوها و پاهای خود تمرکز کنید و استقامت کلی بدن خود را افزایش دهید.

عکس حرکت TRX SPRINTER START

۳-حرکت trx lunge

به منظور فرم دهی مناسب پایین تنه به خصوص پا ها و افزایش تعادل و استقامت از این حرکت غافل نشوید!

عکس حرکت trx lunge

۴- حرکت کوهنورد

مفید برای فرم دهی به عضلاتی همانند شکم و افزایش استقامت

عکس حرکت کوهنورد

آیا تی آر ایکس در افزایش حجم عضله تاثیر می گذارد؟

در واقع بهره گیری از trx تاثیر کمتری در افزایش حجم عضله نسبت به دستگاه های بدنسازی دارد و بیشتر در استقامت و قدرت عضلانی موثر است پس نباید توقع افزایش حجم زیادی از این روش داشته باشیم.

آیا مضراتی هم دارد؟

تا به امروز اثبات شده ضرر چندانی ندارد اما باید به این نکته توجه کرد که انجام ورزش و بیشتر حرکات بدون دانش کافی می تواند به مفاصل آسیب برساند، توصیه می شود افرادی که مشکلات مفصلی دارند با احتیاط و زیر نظر مربی این ورزش را انجام دهند. بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه روش کار با trx را به خوبی یاد بگیرید.

جمع بندی

قطعا کسانی هستند که نیاز دارند فقط به غضلاتشان فرم مناسب بدهند و نیازی به حجیم شدن ندارند، از طرفی استقامت و تعادل نیز برایشان بسیار مهم است. اینجاست که تی آر ایکس به کمکشان می آید. نظرات و تجربه های مفیدتان را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید