وبلاگ

خرید کفپوش باشگاهی

خرید کفپوش باشگاهی

در این مقاله در به جزییات خرید کفپوش باشگاهی خواهیم پرداخت. کفپوش باشگاهی محصولی پرفروش و پرکاربرد به حساب می آید، چند منظوره هستند و می توان در سالن های ورزشی مختلف از آن استفاده کرد. قیمت یک کفپوش به مواد به کار رفته ، ضخامت و ابعاد بستگی دارد. کفپوش باشگاه باید مقاوم در برابر ضربه و فشار و در برابر شکنندگی نیز حالت ارتجاعی داشته باشد تا بتواند وزن ورزشکار را در حین تمرین تحمل کند و مانع از صدمات ناشی وارد آمده به ورزشکار شود.

همچنین وزن دستگاه های ورزشی سنگین را نیز بتواند بر روی خود تحمل کند. از دیگر ویژگی های کفپوش های باشگاهی ماندگاری و دوام بالاست ، حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالای کفپوش های ورزشی است. ضد حساسیت بودن و عدم لغزندگی این کفپوش ها ورزشکار را به تمرینی سالم ترغیب خواهد کرد. یک کفپوش باید دارای گواهی بهداشت و استاندارد باشد.

کفپوش ها دارای حمل و نقل و جا به جایی راحت و نصب آسان نیز هستند که از ویژگی های مهم کفپوش ورزشی به حساب می آید. باید دقت داشته باشید که یک کفپوش ضد باکتریال باشد و جرم خیلی کمی را نیز به خود بگیرد. کفپوش ها ضد آب هستند و قابلیت شستشو نیز دارند و به راحتی خشک میشوند. این کفپوش ها در دو فضای داخل سالن و فضای باز ورزشی قابل استفاده هستند.

پس در خرید کفپوش باشگاهی با در نظر گرفتن موارد بالا ، هنگام خرید دقت کافی را داشته باشید که اندازه کفپوش طبق قوانین ورزش و آیین نامه های جدید باشد. رنگ سالن را حتما در نظر بگیرید سپس اقدام به خرید کفپوش باشگاهی کنید تا در رنگ ها به هماهنگی برسید و هر ساله مجبور به تعویض آن نباشید.

آشنایی با انواع کفپوش باشگاهی

شما برای خرید کفپوش باشگاهی ابتدا باید با نوع های مختلف را به خوبی بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید. هر کدام مزایا و معایبی دارند که در نظر گرفتن آن ها خالی از لطف نیست پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید کفپوش باشگاهی نوع پی وی سی

در ساخت کفپوش پی وی سی از پلی وینیل کلراید ، نوعی فایبر گلاس ، رنگ ، لایه های محافظ استفاده میشود. قابلیت انعطاف پذیری بالایی را دارد و دلیل آن استفاده از چند لایه فشرده شده به هم در آن است. این کفپوش از سر خوردن و ضربه خوردن ناگهانی ورزشکار بر روی زمین جلوگیری میکند.

از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند. این کفپوش ها بعد از نصب حداقل ۱۰ سال برای شما کارکرد دارند. در برابر رطوبت مقاوم هستند و نگهداری آسانی نیز دارد و قابل شستشو است. ضخامت در این کفپوش بین ۴ تا ۶ میلی متر است که این کفپوش مورد تایید فدراسیون های جهانی است.

انواع کفپوش های پی وی سی:

  1. رولی
  2. تایلی
  3. پارکتی 

عکس کفپوش باشگاهی نوع پی وی سی خرید کفپوش باشگاهی نوع چوبی

شکل ظاهری زیبا و جذاب این کفپوش ها از مواردی است که باعث محبوبیت بالای این مدل کفپوش است همینطور برای خرید کفپوش باشگاهی گزینه بسیار مناسبی است به خصوص در سالن های بسکتبال مورد استفاده قرار میگیرد. دوام و ماندگاری بالایی را دارد، ضخامت در این کفپوش چوبی بین ۱۲ تا ۲۲ میلی متر متغیر است.

جنس این چوب ها  معمولا از چوب درخت افراست. استفاده از آرم تیم از مزیت های این مدل کفپوش است و قابلیت رنگ پذیری بالایی را دارد. به دلیل جنس خوب مورد استفاده که دارای استحکام و مقاومت بالاست، قیمت نسبتاً بالایی را دارد اما کفپوش خوبی به حساب می آید.

خرید کفپوش باشگاهی نوع چوبیپلی یورتان

از مهم ترین ویژگی های این مدل کفپوش رنگ بندی بالای آن است و قابلیت نصب در هر فضایی را دارد. مناسب برای نصب ورزش های سالنی زیادی است. در برابر نور مقاومت بالایی دارد و همچنین در مقابل خط و خش و ترک خوردن نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. سرعت اجرا این مدل کفپوش خوب و نگهداری آسانی را دارد. انعطاف پذیری بالایی را دارد و قیمتش مقرون به صرفه تر از کفپوش چوبی است.

کاربرد اینگونه کفپوش در زمین های ورزشی داخل سالن و فضای باز (Outdoor) است. شما برای خرید کفپوش باشگاهی نوع پلی یورتان یا هر نوع دیگری می توانید از وب سایت ما اقدام به ثبت سفارش کنید. این کفپوش ها در زمین های ورزش های فوتبال ، والیبال ، بسکتبال و … مورد استفاده قرار میگیرد. ضخامت کفپوش پلی یورتان بین ۷ میلی متر و حداقل ۱۲ میلی متر، که استاندارد بین المللی است میباشد. پلی یورتان نوع دیگری نیز دارد که در آن ضخامت بین ۳ الی ۵ میلی متر است.

خاک و ماسه (رسی)

از خاک و ماسه برای پوشاندن زمین ورزش های توپی مانند تنیس و ورزش های ساحلی استفاده میشود. به دلیل ساختاری که دارند در این ورزش ها بسیار کاربردی هستند.

کفپوش خاک و ماسه (رسی)خرید کفپوش باشگاهی:تاتامی

نوعی از کفپوش های ورزشی به حساب می آید که جنسش از فوم ای وی آ ( EVA ) است. در برابر ضربه مقاومت بالایی را از خود نشان میدهد و حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی را دارد که باعث حفظ ایمنی ورزشکاران میشود. قابلیت شستشو و حمل و نصب آسان از دیگر ویژگی های این کفپوش است. کاربرد این مدل کفپوش در ورزش های رزمی  مانند کاراته ، تکواندو و … است. این کفپوش ها در سه اندازه ۵۰ در ۵۰ سانتی متر ، ۱ در ۱ متر و ۲ در ۲ متر تولید میشوند. ضخامت به کار رفته در این کفپوش ۵۰ میلی متر است که این ضخامت ضربه ناگهانی به ورزشکار به هنگام فرود را کاهش میدهد.

عکس کفپوش تاتامیکفپوش لاستیکی

این کفپوش کاربرد فراوانی را در زمین های ورزشی دارد. نام دیگر این کفپوش گرانول نام دارد. مواد تشکیل دهنده آن از بازیافت مواد لاستیکی به دست می آید که در ساخت این کفپوش به همراه چسب مخصوص ترکیب میشوند. ضخامت استاندارد برای این نوع کفپوش ۲۰ میلی متر است. برای خرید کفپوش باشگاهی مدل لاستیکی به راحتی از سایت جهان اسپرت ثبت سفارش کنید.

این کفپوش در ضخامت های ۲۵ و ۳۰ میلی متر نیز در زمین های ورزشی کارایی دارد. در ابعاد ۵۰*۵۰ و ۱۰۰*۱۰۰ مورد استفاده قرار میگیرد. در زمین های ورزشی داخل سالن و در فضاهای خارج از سالن نیز کاربرد دارد. مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. از کفپوش لاستیکی میتوان در سالن های بدنسازی و دو و میدانی استفاده کرد.

انواع کفپوش لاستیکی:

  1. رولی
  2. تایلی
  3. کفپوش درجاریز

عکسی از کفپوش لاستیکیکفپوش تارتان

کفپوش های تارتان در زمین های دو و میدانی مورد استفاده قرار میگیرد. جنس این کفپوش از ماده مرغوب و استاندارد پلی یورتان است. این کفپوش با قابلیت ارتجاعی و چسبندگی بالا به سطح زمین ورزشی شما را دارد. این کفپوش ها یکپارچه است و نیاز به درز جوش ندارد. آنتی باکتریال نیز هست و قابلیت رنگ آمیزی مجدد را دارد. ضخامت این کفپوش ها بین ۳ ، ۶ ، ۸ و ۱۲ میلی متر است.

در برابر دما و نور خورشید مقاومت خوبی را از خود نشان میدهد. این کفپوش در پیست های دو و میدانی قابل استفاده است. در زمین های ورزشی فوتبال ، بسکتبال ، والیبال و … نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در پیست های دو و میدانی نیز قابل استفاده است. این کفپوش موجب بهبود عملکرد بهتر ورزشکاران در زمین ورزشی می شود.

انواع کفپوش تارتان عبارت است از :

  1. تایل
  2. رولی
  3. پاششی

عکسی از کفپوش تارتانچمن مصنوعی

چمن مصنوعی نوعی کفپوش است که در زمین های ورزشی جایگزین چمن طبیعی میشود. از الیاف پلیمری تشکیل میشود و نوعی از پلاستیک محسوب میشود. این کفپوش در زمین های هاکی ، گلف ، زمین های فوتبال و … مورد استفاده قرار میگیرد. ضخامت چمن مصنوعی به ارتفاع بین ۵۰ تا ۶۰ میلی متر می رسد. بیشترین کاربرد این کفپوش ها در زمین هایی است که امکان نگهداری از چمن طبیعی به دلیل وقت صرف و هزینه نباشد. این نوع کفپوش در برابر شرایط آب  و هوایی مختلف مقاوم است.

  • لایه های یک چمن مصنوعی عبارتند از:
  • لایه بستر ( خاک، بتن و یا آسفالت )
  • لایه آب بند  ( Waterproof )
  • لایه لایه زهکش
  • لایه الاستیک (ضربه گیر)
  • لایه زیر کار ( backing چمن مصنوعی )
  • لایه ماسه ریز
  • لایه پرکننده لاستیکی گرانولی
  • لایه اصلی فایبر چمن مصنوعی

عکسی از چمن مصنوعیکلام آخر

بهتر است شما ابتدا فضای مورد نظر و ورزشی که قصد دارید در آن جا راه اندازی شود را در نظر بگیرید. سپس با توجه به آن و توضیحاتی که در بالا برای شما ذکر کردیم اقدام به خرید و فروش کفپوش باشگاهی از سایت ما یعنی جهان اسپرت کنید. خدمات ما در اسرع وقت و با بهترین کیفیت ارائه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید