وبلاگ

انواع کفپوش های باشگاهی

انواع کفپوش

همانطور که می دانید انواع کفپوش های باشگاهی که در سالن ها اجرا می شوند باید به گونه ای طراحی و انتخاب شوند تا از آسیب به پا و ستون فقرات جلوگیری کرده و زیبایی مخصوص خودش را با توجه محل به کارگیری داشته باشد.همچنین کفپوش باید با توجه به شرایط محیط انتخاب شود.

کفپوش مناسب برای استفاده در باشگاه بدنسازی

همانطور که می دانید باشگاه بدنسازی محیطی برای ورزشگاه های سنگین می باشد و بعضی از حرکات با دمبل ها و هالتر ها اجرا می شود، پس هرچه سطح مورد استفاده نرم تر و مقاومت بالاتری داشته باشد راحتی بیشتری را برای ورزشکاران به دنبال دارد. جنس لاستیکی شامل لاستیک و چسب های مخصوص است که برخی آن را به نام گرانول می شناسند.

بهتر است تمام باشگاه های بدنسازی از کفپوش های گرانولی لاستیکی یا تاتامی استفاده کنند زیرا با این کار سلامت ورزشکاران را نیز تضمین می کنند. برای شروع کار کافیست ابعاد باشگاه مورد نظر را محاسبه نموده و با توجه به آن با کارشناسان جهان اسپرت در ارتباط باشید. تجربه نشان می دهد کفپوش هایی با ضخامت ۲۰ الی ۳۰میلیمتر بهترین انتخاب می باشند.

در برخی شرایط نیز می توان از ترکیب تاتامی و لاستیکی نیز استفاده کرد؛ برای دستگاه هایی با وزن زیاد و متحرک از نوع لاستیکی استفاده می کنند زیرا مقاومت بیشتری نسبت به تاتامی دارد همچنین تاتامی را در نقاطی استفاده می کنند که محل عبور ورزشکاران است و یا فضایی خالی مانده است.

عکس کفپوش باشگاه بدنسازی

کفپوش و انواع آن

اینکه چه نوع متریالی مناس طراحی داخلی محیط است بستگی به موارد مختلف دارد. در هنگام خرید، باید مواردی مانند میزان رفت و آمد افراد و جایی که قصد استفاده از آن را دارید در نظر بگیرید. در جا هایی که می دانید رفت و آمد بسیار زیاد است توصیه می شود از کفپوش های مقاوم استفاده کنید و نوع تزئینی آن را در جا هایی که رفت و آمد کمتری صورت می گیرد، استفاده کنید.در ادامه به بررسی این می پردازیم که کدام یک از موارد مناسب محل مورد نظر شما است پس با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی

این انتخاب همواره هم جنبه ی اقتصادی دارد و هم جنبه ی زیبایی و از طرف دیگر جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی محسوب می شود. از این نوع برای تجهیز چمن فوتبال، هاکی، گلف و در برخی موارد در قسمتی از سالن های بدنسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

عکس چمن مصنوعی درجاریز

این نوع جزو دسته لاستیکی می باشد که کاربرد بسیار زیادی در زمین بازی کودکان و همینطور اماکن عمومی دارد، قطعا این نوع را در زمین بازی کودکان مشاهده کرده اید. برای محافظت از کودکان نیز این مورد بسیار گزینه ی مناسبی تلقی می شود

کفپوش سالن ورزشی

نام دیگر آن پی وی سی است که به سالنی هم معروف است، یکی از متداول ترین ها می باشد که عمده استفاده آن در اماکن ورزشی است؛ سطح زیری از نوع فوم ای وی آ است که بسیار مقاوم و مستحکم است.

عکس کفپوش سالن ورزشی

کفپوش رولی

یکی از محبوب ترین ها این مورد می باشد، به دلیل ماهیت و ویژگی خاصی که دارد مورد استقبال همگان قرار گرفته است اما برخی اطلاعات کافی درباره این نوع ندارند پس متخصصان جهان اسپرت به طور کامل برای شما عزیزان توضیح می دهند.

عکس کفپوش رولی

کفپوش رولی چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد؟

این محصول معمولا دارای جنس پی وی سی می باشد و بسیاری آن را با نام کفپوش پلاستیکی رولی می شناسند، ظاهرش به صورت رول هایی یکپارچه بوده و براساس مترمربع به فروش می رسد،از لحاظ کیفیت کاملا با کیفیت هستند،این نوع کاملا ضد آب بوده و قابلیت تا شدن را دارد.

مزایای استفاده از این نوع

یکی از مزایای این نوع این است که به راحتی می توان با آب، سطحش را تمیز کرد بدن اینکه نگران از بین رفتن ظاهر زیبای آن باشید. به دلیل ساختار خاصی که به کار گرفته شده است نگران سطح زیری نیز نباشید. به دلیل تنوع بالا و ظاهر زیبا می توان به راحتی با دکوراسیون خانه هماهنگ نمود،شاید با نگاه اولیه نتوان به پی وی سی بودن آن پی برد.

معایب

به دلیل قابلیت شست و شو بالای این نوع در مکان هایی با آلودگی بالا بسیار استفاده می شود،اما از لحاظ عمر و دوام نسبت به پارکت چوبی ضعیف تر است،معمولا این نوع دارای عمر مفید ۳الی ۴ سال با توجه به شرایط استفاده می باشد.

خاک و ماسه

برای ورزش هایی مانند تنیس و ورش های ساحلی رایج است که جنس آن از خاک رس کوبیده شده می باشد.

تارتان

استفاده ی رایج این نوع در ورزشی مانند دو میدانی است که از جنس پلی اورتان می باشد و از دانه های ریز پلاستیک با رنگ و چسب ساخته شده اند.

عکس تارتان

چند منظوره

کفپوش سالنی دارای دو نوع فوم دار و لاستیکی می‌باشد که برخی اوقات به اسم کفپوش بیمارستانی نیز گفته می شود. این نوع به زیر شاخه های: سالنی، زمین بسکتبال، سالن فوتبال و والیبال تقسیم می شود.

کلام پایانی

در این مقاله ی جامع سعی کردیم تا تمامی موارد را خدمت شما عزیزان ذکر کنیم، فراموش نکنید برای هر فضایی باید کفپوش مناسب را انتخاب نمایید تا هم از آسیب جلوگیری کنید هم بازدهی بالا تری داشته باشید. با توجه به موارد گفته شده، محل خودتان را تجهیز کنید تا بازخورد خوبی هم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید